Етичні бренди Made in Ukraine: прості кроки до сталого способу життя


Опубликованно 27.11.2017 01:52

Етичні бренди Made in Ukraine: прості кроки до сталого способу життя

Травень ? місяць екології на ХОЧУ.иа. Ми висвітлюємо проблеми усвідомленого споживання, етичної моди і веганского способу життя, тому що віримо: це допоможе зберегти нашу планету. Ми вже написали про сортування сміття, відмова від пластикових трубочок, розповіли про те, як смітити менше, описали 8 причин відмовитися від пакетів і купити класну екоторбу, а сьогодні публікуємо інтерв'ю про стійку моді стилістів Ані Літковської та Варвари Барто, дотримуються веганского (=етичного) способу життя.

Нещодавно Варвара і Аня вже розповідали нам про веганскої моді і про те, чому нам треба стримати консьюмеризм і почати споживати усвідомлено. Читай про те, хто займається популяризацією стійкої моди, що взагалі таке ця «стійка мода» і де в Україні знайти етичні та екологічні бренди одягу.Навіщо знати, де і як виробляють твій одяг

На сьогоднішній день у світі за рік виробляється більше 80 мільярдів одиниць одягу. Це відбувається завдяки fast fashion ? бізнес-моделі, в основі якої лежить максимально швидке виробництво максимально дешевих речей, відповідних новим трендам. Від моменту виникнення тренду до появи таких речей у всіх магазинах мас-маркет бренду у світі іноді проходить всього тиждень. Зрозуміло, що для таких результатів як раз-таки використовують рабські умови праці. Этичная річ не може коштувати 15 євро. У вартість будь-якої такої речі входить не тільки пошиття та прибуток бренду, але і прибуток фабрик-підрядників, агентів, багато йде на транспортування, адже часто тканина виробляють в одній країні, фарбують в інший, шиють річ ? у третій, продають в четвертій. У підсумку оплата людям, які шили річ, часто не становить 1% від її вартості.

На створення однієї бавовняної футболки йде більше 2 тисяч літрів води, а однієї пари нових джинсів ? до 7 тисяч літрів. 15% пестицидів у світі йдуть на виробництво бавовни, хоча його помилково прийнято вважати екологічним матеріалом. При фарбуванні тканин використовуються токсичні хімікати, які згодом виливають у воду. З цієї причини багато річки забруднені, існує проблема нестачі питної води. Самої забруднює екологію індустрією є, звичайно ж, нафтовидобуток і нефтепроизводство, але не всі знають, що друге місце в цьому рейтингу займає модна індустрія.Що таке стійка мода

MARA HOFFMAN RESORT 2017

Важливо думати не тільки про пошиття речей, але і про умови створення тканин. На жаль, багато бренди не знають і навіть не думають про те, щоб питати, в яких умовах створюються матеріали, які вони потім використовують для створення речей. Але це саме те, що називається sustainable fashion ? стійка, соціально відповідальна, этичная мода.Sustainable fashion ? стійка, соціально відповідальна, этичная мода.

Вона спрямована на раціональне використання як природних, так і людських ресурсів і глобально включає в себе етичне ставлення до людей, екології і тваринам. Кожна людина та організація обирають для себе найбільш першочергові із цих складових. Наприклад, організація Fashion Revolution концентрується на ставленні до людей і впливає на екологію.Де дізнатися більше про стійку моду і сталий спосіб життя

Fashion Revolution ? міжнародна організація, яка була створена 24 квітня 2013 року після колапсу фабрики Рана Плаза в Бангладеші, в результаті якого загинуло більше тисячі людей і більше двох тисяч були поранені. На Рана Плаза шили свої речі такі бренди як H&M, Gap, Wallmart, і будівля обрушилася в зв'язку з ігноруванням норм безпеки ? в стіні були тріщини, про яких власники знали, але все одно сказали людям виходити на роботу. Ця фабрика була светшопом ? виробництвом, умови праці на якому неприйнятні, небезпечні і нелюдські. Робота на светшопах, по суті, проходить в умовах сучасного рабства. Люди працюють по 14 годин на день, в будинках не передбачена пожежна безпека, зарплати набагато менше прожиткового мінімуму, часто з співробітниками взагалі не укладають контракт, і вони просто не можуть боротися за свої права. Навіть створення профспілок заборонено. Часто на таких фабриках використовується дитяча праця, і діти працюють в таких же умовах, що і дорослі. На светшотах шиється більшість мас-маркет брендів: Zara та інші бренди Inditex, а також Topshop, Mango, Asos, Marks&Spenser. Купуючи їх речі, люди несвідомо фінансують нелюдське і неетичну виробництво, а у брендів немає стимулу щось міняти.Fashion Revolution закликає бренди бути більш прозорими і розповідати про своєму виробництві та етики, а людей ? питати про це перед покупкою речі.

Fashion Revolution була створена для того, щоб поширювати інформацію про етичний і неетичній виробництві та популяризувати більш відповідальний підхід до створення, так і до споживання речей. Учасники організації закликають бренди бути більш прозорими, тобто розповідати про своєму виробництві та етики, а людей ? питати про це перед покупкою речі. Одна з найуспішніших ініціатив організації ? флешмоб у соціальних мережах, де під хештегом #WhoMadeMyClothes («Хто зробив мій одяг») люди по всьому світу запитують бренди про їх виробництві. Етичні бренди відповідають і надають детальну інформацію, а більшість мас-маркет гігантів поки що акцію ігнорують.

Україна ? 88-я в списку країн-учасників. Офіційний представник в Fashion Revolution Ukraine ? Тетяна Соловей, оглядач відділу моди і ювелірних прикрас Vogue Україна.

11 травня в столиці Данії пройде Copenhagen Fashion Summit, на якому щорічно обговорюються проблеми індустрії моди і її вектори розвитку. Туди з'їжджаються члени sustainability-відділів великих брендів і корпорацій ? не тільки мас-маркет і середнього сегмента, але і люксових: Kering, LVMH, OTB. Такі великі компанії розуміють свої ризики, їм є що втрачати, тому вони планують стратегії на 30 і більше років вперед. І, так як вони планують стратегії з урахуванням sustainable fashion, це говорить про те, що стійке ставлення до навколишнього середовища не обійти стороною ? зараз ця проблема лежить на поверхні і з кожним роком звучить все гостріше. Компанії-гіганти обговорюють, як популяризувати усвідомлене споживання, як привернути увагу до екологічного вибору і вписати усвідомленість у поп-культурний діалог, щоб зацікавити якомога більшу кількість людей, донести ці ідеї звичайній людині «не в темі».У свою чергу, етичні споживачі формують новий сегмент ринку разом з популяризацією здорового способу життя та ідеями датської філософії хюгге (затишку, захищеності) і slow life (у тому числі slow fashion) ? усвідомленого життя.

Бренди шукають способи реагування на новий ринок, хочуть видозмінювати свої комунікації у відповідності з новими вимогами споживачів і загрозливою ситуацією з навколишнім середовищем. Дуже багато для популяризації ідеї свідомого споживання робить британська організація Eco Age, яка працює по всіх фронтах ? від глобального до малого, починаючи від співпраці з Chopard (ювелірний бренд став сертифікувати і звертати увагу на етику видобутку своїх матеріалів) до instagram-флешмобу #30wears, пропонує кожен раз при покупці нової речі замислюватися про те, а одягну я її хоча б 30 разів?

ЛЮПИТА НИОНГО, МАРГОРОББИ І ЕММА УОТСОН ПІДТРИМАЛИ GREEN CARPET CHALLENGE НА ЧЕРВОНІЙ ДОРІЖЦІ MET GALA-2016

Крім того, організація Eco Age також популяризує етичну моду серед голлівудських зірок. Вони придумали Green Carpet Challenge, в рамках якого знаменитості надягають на червоні килимові доріжки етично пошиті речі. Ідея в тому, щоб зірки знали не тільки бренд одягу, але і умови її створення, і популяризували це серед своїх шанувальників. До Green Carpet Challenge приєдналися героїня свого часу Емма Уотсон (актриса найбільш активно підтримує етичну моду, все її вбрання для будь-яких офіційних заходів схвалені Eco Age), Меріл Стріп, Камерон Діас, Кейт Бланшет, Марго Роббі, Люпита Ньонго, Хав'єр Бардем, Колін Ферт, Майкл Фассенбендер і багато інших.Прості кроки, які наблизять тебе до усвідомленого споживання

STELLA MCCARTNEYПерша сходинка на шляху до свідомого споживання ? турбота про ті речі, які у вас вже є. Якщо одяг набридла або погано сидить, краще вкласти гроші в її переробку або апгрейд, ніж витрачати їх на покупку нової. Якщо зовсім не вдається налагодити контакт зі старої річчю по-новому, тоді варто віддати її на благодійність або продати на барахолці. Аскетизм і мінімалізм стають доступними, коли гардероб збалансований з допомогою базових речей, завдяки яким кожен день можна створювати безліч вдалих комбінацій.Наступним кроком є покупки на цих самих барахолках. Даючи речі другу життя, ми приносимо світу колосальну користь, на цю річ не витрачаються нові природні і людські ресурси. І, якщо на секонді найчастіше трапляються речі вже ношені, то на благодійних маркетах, наприклад, Кураж Базарі, те ж OLX або Шафа, трапляються жодного разу не надіті речі, часто замовлені, наприклад, онлайн і не підійшли за розміром або кольором, або ж просто не прижилися в гардеробі замовника.Ще більш усвідомленим наступним кроком є покупки у брендів, використовують техніки recycling і upcycling, які використовують перероблені і вживані матеріали. Таких брендів представлено ціле безліч у світі, від популярного в Голлівуді Reformation до туристичного Patagonia. Вони вже 40 років активно розвиваються в напрямку етичної моди і стежать за тим, щоб їх продукція вироблялася етично по відношенню до людей.І останнім кроком до ідеальним усвідомленим покупок є придбання у етичних брендів, які, звичайно, активно розповідають про свою позицію на сайтах, в соцмережах і пресі. Чудовим прикладом є бренд Stella McCartney. Навіть якщо не збираєтеся нічого у них купувати, зайдіть на сайт і знайдіть багато цікавої інформації по темі усвідомленого споживання, етичного виробництва і турботи про довкілля.Як змінилося ставлення до споживання в Україні

По-перше, хочеться сказати, що українські споживачі вже прагнуть до усвідомленого споживання, тому поява етичних і екологічних брендів є логічним продовженням попиту. Це наочно показали дослідження споживчих трендів Havas Worldwide (в Україні Havas Worldwide Ukraine). Більше половини українців стали вважати важливими не тільки фактори хорошої якості і ціни, але і вплив бренду на суспільство та екологію. Також зростає кількість людей, які поважають тих, хто докладає зусилля, щоб скоротити споживання: 46% просьюмеров (тобто тих, хто бере активну участь у процесі виробництва товарів і послуг, споживаних ними самими) і 52% представників мейнстріму. Такого ж ставлення до покупок дотримується більш молоде покоління: багато прагнуть мати обмежену кількість речей, які потрібні для життя. 70% українців вважають, що надмірне споживання являє собою ризик для планети і суспільства. Купувати одяг українських брендів ? більш етично, ніж у мас-маркеті?

KSENIA SCHNAIDER

Часто люди вважають, що, якщо річ зроблена в Україні, вона точно етична. На жаль, в більшості випадків це не так. По-перше, в Україні можна на пальцях перерахувати бренди, які хоч щось відкрито говорять про умови свого виробництва. Це перша проблема: навіть якщо бренд шиє етично, він не бачить необхідності писати про це на своєму сайті, адже вважає, що споживача цікавить тільки зовнішній вигляд одягу і натуральність тканин. Насправді це не так. За даними багатьох досліджень, зокрема, дослідження Havas Worldwide 2016 року, про яких вже говорила Варя, показують: споживачу важливо, щоб бренд був соціально відповідальним.Часто люди вважають, що, якщо річ зроблена в Україні, вона точно етична. На жаль, в більшості випадків це не так. Більшість брендів, повторюся, навіть не знають про те, у яких умовах була проведена тканина, з якої шиється їх речі

По-друге, далеко не на всіх фабриках України люди працюють у гідних умовах, і це, на жаль, ніяк не контролюється. По-третє, більшість брендів, повторюся, навіть не знають про те, у яких умовах була проведена тканина, з якої шиється їх речі. Наприклад, на бавовняних полях розвинена торгівля людьми. До того ж, на фабриках, що виробляють тканини, люди часто працюють з небезпечними хімікатами без масок, отримують захворювання шкіри і легенів і, звичайно ж, там немає й мови про наявність медичних страховок. З цих причин у країнах, що розвиваються, у рік помирають десятки тисяч осіб. І все це стосується і українських брендів теж, так як часто вони, будучи обмеженими в фінансах, замовляють дешеві тканини, не цікавлячись деталями та етичністю їх виробництва.Незважаючи на те, що далеко не всі українські бренди можна назвати етичними, краще підтримати місцевого виробника і локальні бренди, ніж вкладати гроші в скарбничку мас-маркету і величезних корпорацій.

Незважаючи на те, що далеко не всі українські бренди можна назвати етичними,краще підтримати місцевого виробника, ніж вкладати гроші в скарбничку мас-маркету і величезних корпорацій. Я вважаю, що завжди краще вибрати Всі.Свої, ніж Zara. Багато наші бренди далеко не ідеальні, велика частина мало що може розповісти про своїх тканинах і використовуваних матеріалах, наскільки етично і екологічно вони вироблені. Часто плутаються навіть у складах, рідко знають що-небудь про барвники або техніках фарбування, нанесених на тканину принтах. Саме тому все, що Made in Ukraine, зовсім не означає, що це етично створені речі. Але ми рухаємося в бік покращення з кожним сезоном, екологічні тренди і усвідомленість все глибше проникають в українські реалії, а наші з вами питання до брендів і свідомі покупки у вітчизняних виробників ? відмінна підтримка.Етичні бренди Made in Ukraine

ULIAULIARCR Khomenkoі Church of Upcycling? два проекту дизайнера Ясі Хоменко, яка є одним з перших адептів upcycling в Україні, які довели, що ця техніка може створювати неймовірно вдалі дизайнерські рішення та вписувати їх в реальне життя. Одяг не відірвана від реальності, її з легкістю можна застосовувати в гардероб. Яся переробляє сорочки, завдає принти-ілюстрації на тканини, які вона знаходить на вінтажних маркетах і сэкондах, і ще багато чим приємно дивує в своїх колекціях.Дизайнерський бренд Ksenia Schnaiderстворив наймодніші в світі джинси Demi-denims, зшиті з старого деніму, і таким чином зробив усвідомлене споживання частиною свого ДНК. Знаменита модель джинсів Demi-denims облетіла міжнародні видання та сторінки блогерів всього світу, стала настільки популярною і відомою, що її навіть встиг скопіювати масмаркет Mango. Бренд завдає принти і вишивку на куртки і штани, а в останній колекції Ксенія зайнялася переробкою спортивних олімпійок, випустивши лінійку одягу з вінтажних речей.Uliulia? український бренд, створений 4 роки тому Юлією Кордюковой, повністю працює в техніці upcycling. Випускає все від верхнього одягу та суконь до сумок та рюкзаків. Приймає на переробку старий одяг, изготавливет з неї речі замовлення.Golub Upcycled Denim Project? новий бренд стиліста Яни Голуб, яка з деніму робить не тільки джинси, а суперстильні сукні та куртки, декоровані металом і шнурівками.Remadeвиготовляє сумки, рюкзаки та аксесуари з вторинної натуральної шкіри та замші. Головними своїми ідеями вважають турботу про екологію і тварин, прагнуть підтримати зменшення попиту на нове шкіряне виробництво.Горіти. ? молодий одеський бренд, також займається переробкою деніму.Azava? ще один молодий український бренд, заснований Аннис Захарової, який виробляє моделі одягу в єдиному екземплярі і пропагує усвідомлене споживання.Бренд COOM (стильні чорно-білі футболки) не працює з upcycling, але цікавий етичним ставленням до працівників виробництва і самого виробництва: співпрацює виключно з невеликими фабриками і швейними цехами в Україні, частина одягу виробляє з органічної бавовни. Бренд створює базові прості речі, що не потребують постійного оновлення і відповідно сезонним микротрендам.

Всі перераховані вище бренди можна придбати онлайн, а деякі ? також «помацати» в шоурумах. RCR Khomenko можна знайти в Цумі на 3-му поверсі. Ksenia Schnaider можна знайти в Suitster і Cafe Select. UliUlia, крім онлайн можна подивитися в київських шоурумах Квартира31, М'якоть, 482 Store, Вікна у двір, Laska, AH&OH та інших. Remade часто можна побачити на міських фестивалях та маркеті Всі.Свої, можна також приїхати до них в шоурум на Набережно-Лугової.

Читай також все про види екомаркування ? знаки, які допомагають купити безпечний, екологічно чистий і етичний товар.

МОДЕЛІ: АГЕНТСТВО MSS



Категория: Спортивная Мода