Хто такі Королеви автогонок і чому їх незабаром можуть замінити роботи?
Опубликованно 07.04.2020 06:38
Грід-герлз / фото - Shutterstock
Сезон-2020 найпрестижніших автоперегонів світу – Формула-1, знаходиться під загрозою зриву. Перші старти змагань перенесені і всупереч звичним кінця березня, перегони розпочнуться тільки на початку червня, якщо пандемія коронавіруса не внесе нові зміни у розклад.
Автодром, який завжди приймає Гран-прі Китаю, вже повернувся до роботи, тому надія на те, що наш прогноз на майбутній сезон автоперегонів все-таки буде мати шанс втілитися в реальність, є. А поки ми всі перебуваємо в нестерпному невіданні, пропонуємо вам ознайомитися із прийдешніми змінами.
З минулого сезону автоспорт позбувся одного зі своїх головних атрибутів, про який згадують під час згадок Формули-1. Мова сьогодні піде про грід-герлз («грід» з анг. «решітка», яка знаходиться на старті) або, так званих, Королев гонок. В асоціативний ряд до гонщикам, болідам, трасах, шампанському завжди йшли красиві дівчата, які супроводжували все Гран-прі від старту і до самої церемонії нагородження. Однак у чому ж насправді полягає їх роль на автотрасі і чому незабаром їх можуть замінити роботи?
Пропонуємо вам ненабагато зануритися в історію і згадати, як дівчата вперше з'явилися у Формулі. Першою красунею, що з'явилася на старті поруч з гоночними болідами, була японка Троянда Огава. Через 10 років після заснування чемпіонату, спонсори додумалися до того, щоб рекламувати свої продукти не тільки на самих болідах, за якими не завжди встигає побачити глядацьке око, а й за допомогою привабливих дівчат. Роза стала офіційним обличчям нефтянной компанії Cosmo Oil і регулярно з'являлася на публіці під час гонок. Японка вітала публіку, спілкувалася з пілотами і, надихаючи їх на перемоги, святкувала разом з ними на подіумі.
Пізніше в Японії офіційно визнають роботу Огавы професією й назвуть її «race quenn», що дослівно – «королева гонки». У 1999 змінять назву на «cirquit lady», що можна перевести як «леді автодрому».
Роза Огава
Рекламодавці і маркетологи тут же відчули золоту жилу і стали вкладати гроші, наймаючи на роботу професійних моделей і просто красивих дівчат, щоб ті одягали на себе одяг з логотипом рекламованої фірми і привертали увагу потенційних покупців. Дівчата виводили спортсменів на трек, тримали таблички перед гонщиками напередодні старту і вшановували переможців на п'єдесталі.
Рано чи пізно, це повинно було статися і на початку 80-х на старт гонки «24 години Ле-Мана» дівчата вийшли в бікіні, рекламуючи таким чином крем від засмаги. Цікаво, що зменшення одягу на дівчатах привернуло увагу ще одних жадібних до грошей бізнесменам – власникам страхових фірм, які наполягли на дотриманні дівчатами дрес-коду, щоб уникнути аварій на треку. Раз вже ми заговорили про дівчат в бікіні, то варто звернутися до ще одного спорту, де представниці прекрасної статі задіяні не в якості реклами.
Перенесемося з гоночної траси на боксерський ринг. Відчуваєте зв'язок? Так, професійний бокс зараз точно також складно уявити без дівчат у купальниках, які виносять таблички з раундами під час перерв. Однак вони не носять на собі ніяких рекламних інтеграцій (ще б, куди б вони б їх прикріпили?). Ці дівчата заповнюють собою паузу під час відсутності видовища в центрі уваги глядача. Таким чином вболівальники ніколи не нудьгують під час боксерського вечора і мають шанс отримати всі необхідні компоненти яскравого шоу.
Повертаємося до реву моторів на автотрасі. Організатори перегонів перейняли досвід промоутерів і стали використовувати дівчат не тільки для залучення уваги, а й для заповнення пауз під час очікування. Мало хто знає, але грід-герлз також допомагають глядачам вистояти у величезних чергах на автограф-сесію до улюбленого пілотові, спілкуючись з ними на тему гонок (часто вони розбираються в них не гірше теле-експертів). Ось як про свою роботу розповідала одна з грід-герл в 2000 році Аня Лахірі.
«Всі ці круті хлопці відчувають справжній шок, коли виявляють, що ми прекрасно розуміємо, про що вони говорять, і задаємо розумні питання. Вони буквально стоять з роззявленими ротами, уражені, що ми зовсім не «безмозкі ляльки». Це дуже приємно».
Вбрання дівчат бувають дуже цікавими
Переворот в індустрії стався в 2015 році, коли поширення стали набирати радикальні феміністичні настрої. Прийняла першою в себе полуоголенных дівчат гонка «Ле-Ман 24», першої ж і відмовилася від грід-герлз, тим самим відвернувши від себе велика кількість вболівальників. Організатори Формули-1 також вирішили проявити лояльність до соціальним настроям і провели експеримент: на Гран-прі Монако в 2015 році дівчат в обтягуючих сукнях замінили хлопці в тісно облягають футболках. Реакцію фанатів, гонщиків і команд на таку акцію можна висловити однією не зовсім коректною цитатою чотириразового чемпіона гонки Себастьяна Феттеля.
«Чому на стартовій решітці я повинен зупинятися за якимось Джорджем або Дейвом? Те, що ми побачили сьогодні – просто огидно»
Хлопець з табличкою Феттеля
Так як в США рух проти сексистської дискримінації стало найбільш популярним, власники Ф-1(американці) не стали чекати прямого звинувачення від жіночих об'єднань. Їм довелося заборонити дівчат на стартових решітках. Замість дівчат Формула пробувала запропонувати, запозичену у футболу ідею, виводити дітей на треки, але навряд-чи юні автолюбителі зможуть підтримати бесіду про переваги экодвигателя над турбованим двигуном V6. Можливо, майбутнє подарує нам роботів з штучним інтелектом, які подружаться швидше з болідом, ніж з фанатом Ferrari, а можливо юристи Ф-1 зможуть вирішити питання з феміністськими організаціями.
Грід-кідс на Гран-прі Азербайджану
Давайте спробуємо розібратися в рішенні дилемы. Адже, насправді, самі організатори опинилися в патовій ситуації і ризикують в найближчому майбутньому отримати позов від тих же фемнисток за те, що організація разом позбавила роботи тисячі дівчат. А чому? За статевою ознакою. В такому випадку адвокатам автогоспортивных змагань доведеться попрацювати, враховуючи сучасні тенденції підтримки жіночих прав.
Основною претензією радикальних феміністок є те, що присутність грід-герлз на автотрасі робить спорт «чоловічим» і функція дівчат – розважати протилежну стать. Можливо, Ф-1 варто звернути увагу правозахисних організацій на жіночий сегмент гонок, який не стоїть на місці і, в якому також задіяні симпатичні дівчата (не тільки за кермом карів, а і поряд з автомобілями на трасі з номерами гонщиці). Адже грід-герлз мають роботу, ідентичну моделям на подіумі або обслуговуючого персоналу в ресторані.
Алель-Хамад Аль - пілот Renault з Саудівської Аравії
Антон Кривенко
Категория: Авто Спорт