Формула-1. Десять найголовніших підсумків сезону-2017


Опубликованно 15.02.2018 01:14

Формула-1. Десять найголовніших підсумків сезону-2017

Топ-10 підсумків сезону-2017/Clive Mason/Getty Images

Валттері Боттасна останніх колах Гран-прі Абу-Дабі поступово відривається від Льюїса Хемілтона, який переслідував його протягом всієї гонки. 51-й коло, і найкращий час переможця кваліфікації ставить під сумнів перемогу чемпіона. Ще одне коло, і ще одна десята стирається з графи «Кращий час», але прізвище залишається колишньою – Боттас. 55-й коло, картатий прапор, святковий салют – 68-й сезон королівських автоперегонів завершився...

Фін став першим, для кого закінчився цей чемпіонат, однак протягом року він не завжди був кращим, і, вірите чи ні, не зумів потрапити в наш рейтинг десяти головних подій Формули-1 2017 року. Тим не менш, ми намагалися об'єктивно оцінити все, що сталося в цьому сезоні, вибравши для вас лише найважливіше.

XSPORT.uaпідвів 10 головних підсумків завершився восьмимісячного марафоні, без яких навіть такий величний королівський чемпіонат не був би собою.

Перед стартом фінальної гонки сезону/Clive Mason/Getty Images

Другий чотириразовий. Льюїс Хемілтон виграв свою четверту корону Формули-1

Для британського гонщика команди Mercedes цей рік був чи не таким же складним, як і минулого разу, коли він упустив титул. У сезоні-2017 Льюїсу Хемілтонупощастило більше, однак назвати його гонку за титулом простий – язик не повернеться.

З самого початку стало ясно, що 44-й номер зіткнувся з изголодавшим за тріумфами суперником, який як мінімум дорівнює йому по силам. Себастьян Феттельзробив все можливе, щоб перешкодити Льюїсу. Першу половину сезону обидва йшли нога в ногу, ділячи подіуми і перемоги часом у самій безкомпромісній боротьбі. Але у другій половині чемпіонату, починаючи з Гран-прі Бельгії, чаша терезів раз і назавжди схилилася в бік тоді ще триразового чемпіона. П'ять перемог і одне друге місце поспіль, в сумі з двома сходами Феттеля, зробили свою справу.

Вже в Мексиці Хемілтонзрівнявся з німцем з Ferrari за кількістю чемпіонських звань, подарувавши Формулі-1 відразу двох діючих чотириразових королів. Дев'ять перемог, 11 поул-позицій, чотири фінішу на другому місці і 363 бали у підсумковій класифікації – досить успішний, хоч і не найпростіший сезон. Але у Формулі-1 ніколи не буває легко, і Льюїс Хэмлтон це знає, як ніхто інший.

Льюїс Хемілтон - заслужений чемпіон/Mark Thompson/Getty Images

Дев'ять років без перемог. Scuderia Ferrari знову залишилася без чемпіонських звань

В це зовсім не просто повірити, але вже дев'ять років поспіль конюшея з Маранелло повертається в Італію без нагород. Останній раз титул у командному заліку Scuderia Ferrari брала ще в 2008-му, а чемпіоном у її складі гонщикам вдавалося стати крайній раз аж 10 років тому, коли головну нагороду над головою в останній гонці сезону-2007 підняв Кімі Райкконен.

Однак у цьому сезоні Ferrari Аррівабенедуже сильно додала. Порівняно з 2016-му, коли не виходило фактично нічого, в цьому році гонщики на червоних болідах виграли п'ять гонок, взяли 15 подіумів, заробили 522 бали і вивели команду на друге місце в Кубку Конструкторів.

В історії цього титулованого колективу були часи, коли без трофеїв їм доводилося обходитися 15 років, але дуже не хотілося б, щоб цей антирекорд упав.

"Скудерія" ще трохи буксує/Clive Mason/Getty Images

McLaren не пробачила «Хонду»

До переходу на двигуни Honda, команда McLaren показувала такі погані результати в далекому 1980 році, коли за підсумками сезону колектив з Уокинга фінішував дев'ятим. Але сезон-2017 перевершив, мабуть, всі песимістичні прогнози, так як очікуваний прогрес не настав, а результати стали ще гірше. Всього вісім попадань в очкову зону, 30 балів в Кубку Конструкторів, 13 сходів (велика частина з яких з вини двигунів Honda) і підсумкове дев'яте місце в чемпіонаті виробників.

Все це послужило дострокового розриву відносин з японським мотористом. У наступному сезоні McLaren поїде на двигунах Renault, від яких керівництво і гонщики очікують набагато кращих результатів. Ідея відродження легендарного союзу, який подарував McLaren чотири Кубка Конструкторів на фініші 80-х, початку 90-х років, провалилася, залишивши лише гіркий присмак.

Іноді їде, іноді ні/Dan Istitene/Getty Images

Рожеві боліди, які знову уділали ветеранів

Ніхто і не очікував, що в 2017 році команда Force India буде показувати такі високі результати. На відміну від минулого року, пілотам колективу Віджея Мальїне вдалося хоча б раз побувати на подіумі, проте регулярний фініш в очковій зоні, хороша швидкість і грамотний підбір кадрів дозволили і без п'єдесталів не тільки в черговий раз обіграти команду Williams, але і побити власний рекорд за кількістю набраних балів. Серхіо Пересі Естебан Віконна двох назбирали 187 очок, більш ніж на 100 пунктів перевершивши сумарний результат ветерана та новачка команди з Гроу. До речі, навіть 87 балів француза Окона сповна вистачило б, щоб другий рік поспіль не дати можливості Williams піднятися хоча б на четверте місце.

У 20 перегонах лише двічі гонщики Force India не дісталися до фінішу, і всього тричі побачили помах картатого прапора за межами топ-10. Якщо так піде і далі, то колектив з Сільверстоуна може не зауважити на своєму шляху і інших аксакалів Формули-1.

Навіть Вікон випередив би цілу команду Williams/Mark Thompson/Getty Images

Італійські революціонери і прощання з Квятом

Данило Квят, будемо відверті, провів найгірший свій сезон у Формулі-1. Він за всіма параметрами поступився Карлосу Сайнсуі фактично нічим не допоміг команді в Кубку Конструкторів, навіть незважаючи на п'ять зароблених очок за 15 етапів. Логічним завершенням його кар'єри в системі Red Bull стало звільнення посеред сезону. На його місце прийшов останній чемпіон GP2 П'єр Гасли, і навіть коли догляд Сайнсаобіцяв можливе повернення росіянина, Toro Rosso віддало перевагу пілотові чемпіонату світу на витривалість Брендону Хартлі, який раніше був випускником молодіжної академії Red Bull.

Поки новачки італійської команди не показали гідний результат, так як за проведені гонки ніхто з них не набрали жодного балу. Тим не менш, контракт на новий сезон обидва отримали, і від них, без сумнівів, очікують гарних фінішів як мінімум в очковій зоні.

А ось яка доля чекає Данила Квята– поки залишається таємницею. Ймовірно, росіянин не зуміє отримати місце в єдиному вакантному кокпіті команди Williams (хоча чим чорт не жартує), і, бути може, нікому не знадобиться навіть в якості тест-пілота. Тим не менш, за чотири роки в королівських автогонках він зумів залишити своє ім'я на сторінках історії, завоювавши друге місце на Гран-прі Угорщини-2015 і бронзу китайського етапу в 2016-м.

Чи знайдеться для Квята місце?/Peter Fox/Getty Images

Obrigado Felipe. Маса завершив кар'єру у Формулі-1

Найважче прощатися з гонщиками, за успіхами яких пильно стежив довгі роки. Хтось скаже, що бразилець Феліпе Масаповинен був піти ще в 2016-му, проте сміливо можна заявити, що він міг борознити автодроми Формули-1 ще як мінімум і в 2018 році. Феліпе не був чемпіоном, він ніколи не вирізнявся особливим талантом, особливо на тлі великого Шумахера, з яким йому пощастило ганятися в Ferrari. Однак знайти гідну заміну 36-річному гонщику в Williams буде ох як не просто.

15 сезонів, 269 гонок, 11 перемог, 16 поул-позицій, 41 подіум, 15 швидких кіл, 936 кіл лідирування та майже 75000 кілометрів дистанції. Бути може, коли-то його син Филипиньоповерне колишню славу прізвища Масав Формулу-1. А поки хочеться просто сказати спасибі за все, і побажати удачі в подальшій кар'єрі.

Феліпе покинув Формулу-1/Mark Thompson/Getty Images

Рекорд рекорд. Досягнення, які не встояли в цьому році

Сезон 2017 року виявився багатим на усілякого роду рекорди. Однак найважливішими з них стали досягнення відразу трьох гонщиків Формули-1, які тепер є еталонним показником кожен у своїй категорії.

Так британський пілот Льюїс Хемілтонпобив не тільки безліч рекордів часу проходження трас по всьому світу (на нових болідах зробити це було набагато простіше), але і зумів перевершити, здавалося б, недосяжні рекорди Формули-1. Протягом одного сезону йому вдалося залишити позаду відразу двох легендарних пілотів, піднявшись на перше місце за кількістю поул-позицій. Зараз в його активі 72 перемоги у кваліфікаціях. У Айртона Сеннибуло 65 поулів, 68 за довгу кар'єру виграв Міхаель Шумахер.

Ще одним рекордсменом став Макс Ферстаппен. У списку самих молодих гонщиків Формули-1, яким вдавалося перемогти, голландський пілот Red Bull займає відразу три перших місця! Дивно, але факт. Його перша перемога була ще в минулому році, коли йому було 19 років. А ось в цьому сезоні вже в 20-річному віці Максзавоював відразу два перших місця, вигравши гонки в Малайзії і Мексиці. Найближчим його переслідувачем зараз є Себастьян Феттель, який першу перемогу здобув в 21 рік і 73 дні.

А ось цей рекорд молодого француза Естебана Оконастав не таким помітним, проте – не менш великим, ніж попередні. Після свого дебюту у Формулі-1 пілот Force India фінішував у 27 гонках поспіль, відновивши тим самим досягнення Макса Чилтона, у якого було 25 фінішів без сходів з початку кар'єри.

Рекорди Сени і Шумахера не встояли / autosport.com

Малайзія покинула календар Формули-1

19 років автодром «Сепанг» був домом для малазійського етапу королівських автоперегонів. Проте час йде, і престиж, який дарує Формула-1 країнам-учасницям, перестає головувати в списку причин проведення в країні перегонів такого високого рівня. Погані продажу квитків і низька популярність Гран-прі Малайзії стали причиною відмови країни від гонок.

11 різних пілотів перемагали на треку «Сепанг» з 1999 року, коли автодром вперше прийняв Формулу-1. Першим тріумфатором став британець Едді Ірвайн, а останнім – голландець Макс Ферстаппен. Відразу три гонщики здобули по три перемоги в Малайзії: німці Шумахері Феттельі іспанець Алонсо.

Тепер Формулі-1 доведеться обходитися без цієї полюбилася фанатам гонки. Однак календар чемпіонату в наступному році не стане менше, адже в сітку чемпіонату повернулася Німеччина і Франція, яка колись теж пішла, попрощавшись назавжди. Сподіваємося, що в Малайзії ще заревут двигуни найпрестижнішого турніру в світі автоспорту.

Формула попрощалася з Малайзією

Ніко Хюлькенберг побив антирекорду Адріана Сутіля

Німець Ніко Хюлькенбергпровів за свою кар'єру 135 гонок у Формулі-1. Це дуже багато. Проте ні в одному з цих етапів нинішньому пілотові Renault не вдалося фінішувати на подіумі. Кращим досягненням у кар'єрі 30-річного «Халка» є четверте місце, яких у нього було відразу три. На Гран-прі Сінгапуру цього року Ніко перевершив антирекорд свого співвітчизника Адріана Сутіля, який проїхав у Формулі-1 128 етапів без п'єдесталу пошани.

Звичайно, у Хюлькенбергаще є час, щоб не піти з королівських автогонок безславно, однак його «досягнення» ризикує надовго прописатися в списку антирекордів Формули-1. У цьому році він різко зменшив оберти, і в наступному сезоні легше вже точно не стане, так як французи поки ще лише вкатуються в чемпіонат після перезавантаження.

Ніко недосяжний.../Dan Mullan/Getty Images

Цифри говорять. Коротка статистика сезону, що завершився

Крім досягнень в командному та особистому заліках, в цьому році не обійшлося і без інших статистичних показників, які просто не можуть не увійти в наш список підсумків року.

У сезоні-2017 гонщики проїхали в сумі 102907 кілометрів. Перше місце серед «далекобійників» зайняв Люіс Хемілтон, яким з результатом в 6061 кілометр вдалося подолати 99.92% дистанції всього чемпіонату. Другим йде пілот Force India Серхіо Перес(5940 км, що дорівнює 97.92%), а третє місце дісталося Валттері Боттасу(5935 км, що дорівнює 97.84%). Серед команд, що очевидно, перше місце за Mercedes(11997 км), друге теж у Force India(11660), а третє в Williams(10796). Менше всього проїхали підопічні Крістіана Хорнера. Гонщики Red Bullна двох пройшли всього 8757 кілометрів. Найбільш стійки в даній ситуації опинилися двигуни Mercedes, які в сумі намотали 34452 кілометра. Друге місце за Ferrari(31257), а на третій позиції сезон завершили мотористи Renault, у яких разом з двигунами TAG Heuer27867 кілометрів. Однак тут велику роль грає і кількість моторів в пелотоні, про що не варто забувати. А ось по націям у цьому показнику лідирують німці (15217 кілометрів подолали Верляйн, Хюлькенбергі Феттель). Друге місце за французами Гасли, Віконі Грожаном(12473), а третіми примудрилися стати два фіна (Райкконені Боттаспроїхали 11059 кілометрів).

Вражаюче, але за кількістю подіумів в умовної таблиці фаворитів встановилося тривладдя. Льюїс Хемілтон, Себастьян Феттельі Валттері боттас13 разів цього року піднімалися на п'єдестал. Ось тільки Хемілтон дев'ять разів робив це в ранзі переможця, а Феттель і Боттас на двох назбирали лише вісім тріумфів. До речі, серед 25-х учасників чемпіонату в цьому році вдалося перемогти лише 1/5 з них. До трійки попередніх приєдналися Макс Ферстаппенз двома тріумфами і Даніель Ріккардоз однією перемогою. В сумі пілоти Red Bull зрівнялися з Валттері Боттасом, у якого теж три золота.

Варто відзначити також, що Гран-прі Абу-Дабі в цьому сезоні став 976-й гонкою в історії Формули-1, а значить, вже в 2019-му чемпіонат відсвяткує свій тисячний ювілей у своєму 70-му ювілейному сезоні.

Статистика дуже важлива/Alex Caparros/Getty Images

Ось таким був 68-й сезон Формули-1. Безумовно, за 20 етапів сталося набагато більше, ніж вмістилося в нашу невелику підбірку. Чого хоча б коштує перший подіум Ленса Строллана Гран-прі Азербайджану! Проте щиро сподіваємося, що новий сезон подарує всім фанатам Великих Призів ще більше великих звершень, а Ніко Хюлькенбергу– довгоочікуваний подіум.

Результати всіх гонок і кваліфікацій чемпіонату 2017 року.

Весь сезон для вас працювали Артем ШАПКОВ іXSPORT

Читайте також:



Категория: Авто Спорт