Гран-прі Японії. Восьмий тріумф Хемілтона, схід і 59 очок відставання Феттеля


Опубликованно 04.11.2017 04:39

Гран-прі Японії. Восьмий тріумф Хемілтона, схід і 59 очок відставання Феттеля

Хемілтон виграв гонку/Фото: FIA

Восьмим в сезоні тріумфом завершився Гран-прі Японії на трасі «Судзука» для пілота Mercedes Льюїса Хемілтона, який завдяки сходу через проблеми з болідом Себастьяна Феттелязбільшив свою перевагу в чемпіонській гонці до 59 очок. Друге місце дісталося Максу Ферстаппену, а третім фінішував його напарник по команді Red Bull Даніель Ріккардо, якому вдалося стримати стрімко прорывавшегося до подіуму Валттері Боттаса.

Штрафи перед кваліфікацією перемішали пелотон ще до старту заїзду: Боттасз його пеналізацією змушений був стартувати шостим, Кімі Райкконентеж втратила п'ять позицій і починав заїзд 10-м. 18-е і 19-е місця зайняли пілоти, які в останній раз стартували в своїх командах: Джолион Палмеротримав 20 позицій штраф, стільки ж місць втратив і Карлос Сайнс, який замінить британця у Renault вже на наступному етапі. Ну і останнє місце після блискучої кваліфікації дісталося Фернандо Алонсо, що втратив 35 позицій.

Спарт гонки на треку "Судзука"/Фото: Twitter F1

Ще на першому колі позиції почав втрачати Себастьян Феттель, миттєво з другого місця опустившись на шосте. Але з-за вильоту Карлоса Сайнса, що проводить свою останню гонку за Toro Rosso, на трасі з'явився Safety Car, який не дозволив Хемілтонумиттєво відірватися від переслідувача в особі Макса Ферстаппена.

Після рестарту німець з Ferrari продовжив втрачати позиції, а з ними і шанси на чемпіонський титул. На четвертому колі Себастьяна зазвали в бокси для того, щоб завершити гонку. На треку знову залишився лише один болід «скудерії», який боровся за восьме місце з Ніко Хюлькенбергом.

Феттель зійшов/Twitter F1

Поки Естебан Віконнамагався наздогнати Ферстаппенаі не пропустити вперед Ріккардо, в одному з поворотів другого сектора вилетів Маркус Ерікссон, розбивши болід і ставши причиною, цього разу, віртуального автомобіля безпеки.

Позиції на 10-му колі:Хемілтон – 10 кілФерстаппен +3.5Вікон +12.3Ріккардо +12.9Боттас +14.1Перес +18.0Маса +20.7Райкконен +23.0Хюлькенберг +23.6Магнуссен +26.5

Аварія Ерікссона/Twitter F1

Відразу після скасування режиму VSC француз Віконздав свою позицію спочатку пілотові Red Bull Дену Рікардо, а пізніше поступився місце ще й Валттері Боттасу.

Ближче до 20-му колі стартувала перша хвиля піт-стопів, і зупинка пілота Force India Естебана Оконадозволила Райкконену піднятися вже на п'яту позицію, зайнявши місце позаду другого пілота Mercedes. Серед лідерів першим відправився в бокси Макс Ферстаппен, повернувся позаду Боттаса і попереду Кімі Райкконена. Льюїс Хемілтонпоїхав за новими покришками колом пізніше і, звичайно ж, на трасу виїхав попереду голландця з Red Bull, по суті, вигравши гонку вже в той момент, так як серед лідируючої групи ніхто не збирався йти на дві зупинки.

На 26-му колі в бокси відправився лідируючий на той момент австралієць Ріккардо, який повернувся позаду Кімі Райкконена, який стартував на жорсткому комплекті покришок, як і новий лідер Боттас. Обидва фінна до того моменту за новими покришками ще не заїжджали.

Позиції на екваторі 53-кругової гонки на треку «Судзука»:

Боттас (0 піт-стопів) – Хемілтон – Ферстаппен – Райкконен (0 піт-стопів) – Ріккардо – Хюлькенберг (0 піт-стопів) – Вікон – Перес – Палмер (0 піт-стопів) – Маса – Магнуссен – Грожан – Гасли – Стролл – Вандорн – Алонсо – Верляйн (3 піт-стопа).

*інші зупинялися в боксах по одному разу.

В той момент, коли Кімі заїхав у бокси і повернувся попереду Окона, Валттері в бойовому режимі пустив вперед напарника по команді, і почав потроху стримувати Макса Ферстаппена, продовжуючи залишатися на трасі. Лише наприкінці 30-р кола 77-й номер звернув у бокси, виїхавши на трек попереду Ніко Хюлькенбергаі позаду третього Даніеля Ріккардо.

Після піт-стопа Ферстаппенпочав поступово скорочувати відставання від лідера Льюїса Хемілтона, майже з кожним колом наближаючись до нього на кілька десятих. Але за 10 кіл до кінця гонки розрив знову почав збільшуватися, фактично не залишивши шансів нідерландському пілотові на боротьбу за перемогу після тріумфального для нього Гран-прі Малайзії.

Стролл ледь не виніс пілота Red Bull/Twitter F1

Всього за десять кіл до фінішу зійти був змушений Ніко Хюлькенберг, що дозволило Фернандо Алонсопіднятися на 11-ту позицію після старту з кінця пелетону з-за штрафу в 35 позицій. До того ж, ближче до кінця гонки іспанець отримав шанс поборотися за місце в топ-10 з Масою, але бразильський пілот Williams не віддав один бал дворазовому чемпіону. Ще через кілька кіл після небезпечного вильоту, пов'язаного з поломкою правого переднього колеса, завершив заїзд і канадець з Williams Ленс Стролл, ставши п'ятим і останнім, кому не вдалося доїхати Гран-прі Японії до фінішу. Ще один режим віртуального автомобіля безпеки за п'ять кіл до фінішу фактично вбив всю інтригу остаточно. Але Максне здався, і до останнього кола підібрався до Льюїсуна менш ніж за секунду, що дало йому шанс поборотися за перемогу, яку, звичайно ж, Хемілтон не віддав, вже восьмий раз в цьому році піднявшись на верхню сходинку п'єдесталу.

Решта завершили етап в Японії на таких позиціях:

Результати гонки/Twitter F1

В особистому залікувідрив Хемілтонавід Феттелязріс до 59 очок, і для німця це означає, що його боротьба за титул з реальною вже точно перетворюється лише в математичну, так як відіграти таке відставання за перегонів буде не просто:

Особистий залік після Гран-прі Японії/Twitter F1

У командному залікусправи Ferrari теж йдуть не найкращим чином, так як смуга невдач фактично позбавила їх можливості поборотися за кубок конструкторів:Mercedes – 540Ferrari – 395Red Bull – 303Force India – 147Williams – 66Toro Rosso – 52Haas – 43Renault – 42McLaren – 23Sauber – 5

Mercedes і Хемілтон попереду всіх/Фото: Twitter команди Mercedes

Вже 22 жовтня в США пройде 17-й етап сезону. Хоча до фіналу чемпіонату залишається ще чотири гонки, але вже в Остіні Льюїс Хемілтонможе забезпечити собі чемпіонський титул, якщо Себастьянузнову не пощастить.

Раніше Феттельсподівався, що під час гонки темп його боліда дозволить боротися за перемогу, а ось Ден Ріккардозалишався реалістом, розраховуючи лише на можливість нав'язати боротьбу Mercedes.

Артем ШАПКОВ, XSPORT

Зуміють "бики" знову опинитися на подіумі у США?/Фото: Twitter Red Bull Racing

Читайте також:



Категория: Авто Спорт