Як працює клапан управління турбіною?


Опубликованно 01.03.2018 13:15

Як працює клапан управління турбіною?

Основні деталі турбокомпресора відомі кожному автолюбителю. Але багато водіїв не надають належного значення клапану управління турбіною.

Хоча від нього залежить стан усього турбокомпресора і життєдіяльність двигуна.

Розглянемо, як це працює

Відпрацьовані гази, потрапляючи на крильчатку, розганяють турбіну, в результаті виникає тиск у впускному колекторі.

Сильніше натискаємо на педаль газу – швидше розкручується ДВЗ – більше оборотів двигуна – вище обсяг і швидкість вихлопних газів – більше газів потрапляє в турбіну – тиск стає вище.

Підвищується тиск в турбіні сильніше розкручується мотор – з'являється більше відпрацьованих газів – виникає надлишковий тиск, який мотор не здатний витримати.

Щоб уникнути дорогих поломок придуманий клапан управління турбіною.

Перепускний клапан контролює потік вихлопних газів – зіштовхує їх надлишок до входу або через турбіну, знижуючи тиск.

Навіщо потрібна регулювання клапана?

- важіль не рухається вільно при від'єднанні від тяги;

- при нагріванні важіль працює ривками;

- чути калатання турбіни;

- відчутне зниження наддуву.

Налаштувати внутрішній клапан своїми руками можна, але на свій страх і ризик.

Затягування або розслаблення кінця активатора допомагає контролювати рівень відкриття/закриття заслінки. Затягнутим кінцем можна зробити тягу коротше, а розслабленим – довше.

Після будь-яких робіт з клапаном необхідна регулювання турбонаддуву!



Категория: Авто Спорт